Dossier : black clay : artist Helen Cammock, Phoebe Collings-James, Theaster Gates, Magdalene Odundo and Julia Phillips reflect on what we might learn from centring ceramics, as well as its politics. They share what brought them to clay and how this medium, malleable and brittle, has shaped them / von Helen Cammock, Phoebe Collings-James, Theaster Gates
Veröffentlicht in: | frieze 223(2021)S. Seite 90-101 : Illustrationen |
---|---|
VerfasserIn: | Cammock, Helen (VerfasserIn), Collings-James, Phoebe (VerfasserIn), Gates, Theaster (VerfasserIn) |
Format: | Aufsatz in Zeitschrift |
Sprache: | English |
Veröffentlicht: |
2021
|
Schlagworte: | |
Ähnliche Datensätze: | In:
frieze |
Ähnliche Einträge
-
Ton ist ein sinnliches Material : Magdalene Odundo begeistert das Publikum mit majestätischen Skulpturen - und befreit den Ton von seinem mitunter tumben Ruf
von: Pietsch, Hans, et al.
Veröffentlicht: (2021) -
Magdalene Odundo
von: Odundo, Magdalene
Veröffentlicht: (1991) -
Helen Cammock : behind the eye is the promise of rain at Kestner Gesellschaft, Hannover
von: Prince, Mark
Veröffentlicht: (2022) -
Helen Cammock : behind the eye is the promise of rain : Kestner Gesellschaft, Hannover, 26.02.-22.5.2022
von: Stoeber, Michael
Veröffentlicht: (2022) -
Theaster Gates : black archive
Veröffentlicht: (2017)